Här på bloggen hittar du några av de många odlingsvärda växter som jag brukar rekommendera mina kunder. Jag delar också med mig av tips på växtkombinationer, inspirerande trädgårdsböcker och annat smått och gott.
Titta gärna in på min hemsidor www.tradgardsformivast.se och www.kaprifolresor.se Mycket nöje!

onsdag 20 februari 2013

Aktuellt - perennkurser på Bohus-Malmöns pensionat 2013



Perennkurser!
Helgkurser på Bohus-Malmöns Pensionat 2013

För tredje året på raken håller jag i år perennkurser på Bohus-Malmön. Båda kurserna varar från fredag kväll till söndag eftermiddag. Inga förkunskaper behövs.
Priset för varje kurs med helpension är 2.990:-. I priset ingår logi (del i dubbelrum med dusch och toalett) två nätter på Bohus-Malmöns pensionat, helpension (två frukostar, två luncher, två middagar inkl skaldjursbuffé med en halv flaska vitt vin per person). Tillägg för enkelrum 200:-.
En nyhet för i år är att man kan välja bort boendet samt luncher och middagar.Utan logi men med mat kostar varje kurs 1.990:- Priset för respektive kurs utan vare sig logi eller mat är 1.250:-


Måla med perenner,  fre. 7 juni  - sön. 9 juni  2013
Den klassiska färgcirkeln blir vårt arbetredskap denna helg då vi gör förslag för  perennrabatter med tydliga färgteman. Vi diskuterar varför vissa färger är lättare att förhålla sig till än andra och hur inslag av kontrasterande färger ändrar intrycket av perennplanteringen.
Bokning till mig genom e-post: johnny@tradgardsformivast.se senast 1 maj 2013. Begränsat antal platser.


Planera med perenner,  fre. 6 september - sön. 8 september 2013
Vad är hemligheten bakom frodiga perennrabatter? Med ståndortstänkande får man både vackra och lättskötta perennplanteringar. Under kursens gång lär vi känna perenner för trädgårdens alla delar, från den torra slänten till det skuggiga hörnet.
Bokning till mig genom e-post: johnny@tradgardsformivast.se senast 1 augusti 2013. Begränsat antal platser.

Varmt välkomna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar