Här på bloggen hittar du några av de många odlingsvärda växter som jag brukar rekommendera mina kunder. Jag delar också med mig av tips på växtkombinationer, inspirerande trädgårdsböcker och annat smått och gott.
Titta gärna in på min hemsidor www.tradgardsformivast.se och www.kaprifolresor.se Mycket nöje!

söndag 17 februari 2013

Månadens kombo - korallkornell och gulplister



Månadens kombo sätter lite färg på gråa november. Korallkornellens röda grenar blir till växtstöd till gulplistern.
Korallkornell Cornus alba 'Sibiriica' är en buske som blir 2-3 m hög och som trivs bäst i en frisk jord i sol-skugga ända upp till zon 7. Gulplister Lamiastrum galeobdolon är en vintergrön perenn som blommar redan i maj-juni med små gula blommor. Den blir 25-30 cm hög och växer helst i halvskugga-skugga på frisk-fuktig jord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar