Här på bloggen hittar du några av de många odlingsvärda växter som jag brukar rekommendera mina kunder. Jag delar också med mig av tips på växtkombinationer, inspirerande trädgårdsböcker och annat smått och gott.
Titta gärna in på min hemsidor www.tradgardsformivast.se och www.kaprifolresor.se Mycket nöje!

söndag 14 april 2013

Månadens boktips - Vildvin & honungsros: klätterväxter för gröna rum

Vildvin & honungsros : klätterväxter för gröna rum (inbunden)

När våra trädgårdar tenderar att bli allt mindre kommer odling på höjden än mer i fokus. I den rykande färska boken "Vildvin & honungsros: klätterväxter för gröna rum" (Semic, 2013) tar Sanna Töringe greppet om våra högsträckta trädgårdsväxter. Klättrande och slingrande växter beskrivs med zonangivelser och användningsområden. De vackra bilderna väcker habegäret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar