Här på bloggen hittar du några av de många odlingsvärda växter som jag brukar rekommendera mina kunder. Jag delar också med mig av tips på växtkombinationer, inspirerande trädgårdsböcker och annat smått och gott.
Titta gärna in på min hemsidor www.tradgardsformivast.se och www.kaprifolresor.se Mycket nöje!

lördag 27 april 2013

Månadens kombo - svavelsippa och violviva 'Perle von Bottrop'


Ett uppsendeväckande par för woodlandet är månadens kombo. Vill man ha blomning i april-maj och man har i sin ägo en litet hörne med måttlig näringsrik jord som dessutom är frisk-fuktig men väldränerad, i sol- halvskugga är månadens kombo ett snudd på måste. Svavelsippan Anemone x lipsiensi  är en korsning mellan vitsippa och gulsippa och blir 15 cm hög Violvivan Primula Pruhoniciiana-gruppen  'Perle von Bottrop'  är en av många violvivesorter som skiftar i lila med gult öga  och som blir 10 cm hög.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar