Här på bloggen hittar du några av de många odlingsvärda växter som jag brukar rekommendera mina kunder. Jag delar också med mig av tips på växtkombinationer, inspirerande trädgårdsböcker och annat smått och gott.
Titta gärna in på min hemsidor www.tradgardsformivast.se och www.kaprifolresor.se Mycket nöje!

fredag 31 maj 2013

Månadens boktips - An Encyclopedia of Plants in Myth, Legend, Magic and Lore


 Mycket av det som står att läsa i An Encyclopedia of Plants in Myth, Legend, Magic and Lore av Rory Stuart (Frances Lincoln förlag 2012) hörde till allmänbildningen för 100 år sedan. Varje växt bär på en historia som bygger lika mycket på vetenskap som på folktro. Denna undanskymda del av kulturhistorien vill författaren lyfta fram i ljuset med källor från alla tider, från Plinius den äldre (100-talet f. Kr) fram till våra dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar