Här på bloggen hittar du några av de många odlingsvärda växter som jag brukar rekommendera mina kunder. Jag delar också med mig av tips på växtkombinationer, inspirerande trädgårdsböcker och annat smått och gott.
Titta gärna in på min hemsidor www.tradgardsformivast.se och www.kaprifolresor.se Mycket nöje!

fredag 24 maj 2013

Månadens kombo - bergvallmo 'Lingholm' och trädgårdssmörboll 'Alabaster'


Månadens kombo är givetvis hämtad från pågående Chelsea Flower Show. Vem kan motstå detta charmerande par? Trädgårdsmörboll Trollius x cultorum 'Alabaster' blir 50 cm hög och blommar i maj-juni. Den trivs i sol-halvskugga i fuktighetshållande, djup, mullrik och näringsrik jord. Något högre men med samma blomningstid och ståndortskrav har bergvallmon Meconopis-hybrid 'Lingholm' med de oemotståndligt blå blommorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar